Marzy Ci się strona internetowa, która spełni zarówno oczekiwania Twoje, jak i użytkowników? By tak było, najlepiej zlecić pracę nad serwisem zespołowi ekspertów, a nie jednej osobie. Każdy ze specjalistów zajmie się wtedy w jak najlepszy sposób odrębną kwestią. Zapoznaj się z poniższym wpisem i zobacz, jakie osoby możesz zaangażować w proces budowy witryny.
Jedna strona internetowa – mnogość kompetencji
Za jakie aspekty odpowiadają kolejni eksperci od stron internetowych? Zobacz i zastanów się, czy chcesz zrezygnować z efektów pracy którejkolwiek osoby.
Programista
Ten specjalista odpowiada za techniczne kwestie strony internetowej. Zamienia projekt graficzny w działający serwis. Programista:
-
Tworzy strukturę strony, dba o to, by witryna działała płynnie i bezbłędnie, tworząc jej szkielet w oparciu o języki programowania, np. HTML, CSS, JavaScript, PHP.
-
Integruje różne funkcje na stronie, takie jak formularze kontaktowe, systemy rezerwacji czy koszyki zakupowe.
-
Dba o to, by strona ładowała się szybko i była zoptymalizowana zarówno pod względem działania na monitorach komputerów, jak i urządzeń mobilnych.
-
Implementuje zabezpieczenia chroniące stronę przed atakami hakerskimi.
Grafik lub UX designer
Ci specjaliści odpowiadają za wizualne aspekty witryny i tworzenie pozytywnych doświadczeń użytkownika. Projektując wygląd strony, dbają o właściwe rozmieszczenie elementów, dobrze dobraną kolorystykę, grafiki i fonty. Kolejną istotną kwestią jest stworzenie przyjaznego interfejsu. Strona powinna cechować się intuicyjną obsługą i prostotą nawigacji, by klienci bez problemu znajdowali to, czego szukają. Nie bez znaczenia w obecnych czasach, gdy wielu użytkowników przegląda strony na smartfonach, pozostaje również projektowanie responsywne umożliwiające działanie serwisu zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.
Do zadań UX designera należy również optymalizacja ścieżki użytkownika. Specjalista analizuje poruszanie się osób po stronie internetowej i stara się uprościć tę ścieżkę. W ten sposób zwiększa szansę na zakupy, kontakt, zapis do newslettera czy inną konwersję, a więc także biznesową efektywność strony.
Copywriter
Nie tylko kwestie techniczne czy graficzne odgrywają ważną rolę podczas tworzenia stron internetowych. Nie do przecenienia pozostają również treści. Zrozumiałe dla odbiorcy, angażujące jego umysł i emocje teksty zbudują wizerunek marki. Do zadań copywritera należy:
-
Projektowanie atrakcyjnych tekstów – specjalista pisze teksty na stronę główną, podstrony, opisy produktów czy usług, artykuły na bloga i inne treść zgodne z tonem marki.
-
Dostosowanie treści do grupy docelowej – copywriter powinien dokładnie poznać odbiorców tekstów, by dostosować treści do ich oczekiwań, zadbać o artykuły zarówno pod względem językowym, jak i merytorycznym.
-
Dopracowanie treści pod kątem SEO – specjalista tworzy teksty, które zawierają słowa kluczowe i pomagają w pozycjonowaniu strony.
Specjalista SEO
Odpowiada on za optymalizację strony internetowej, o jej widoczność w wynikach wyszukiwarek, np. Google. Specjalista SEO przeprowadza analizę słów kluczowych, bada, jakie frazy użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę oraz dostosowuje treści i strukturę witryny do wymogów optymalizacji. W kontekście SEO istotną rolę odgrywa również techniczna optymalizacja strony, dlatego też ekspert sprawdza, czy serwis pozostaje dopracowany pod kątem szybkości i struktury URL. Bierze pod uwagę wszelkie błędy, które mogłyby zakłócić działanie witryny. Kolejną ważną kwestią jest tworzenie strategii linkowania. Specjalista SEO dba o budowę sieci linków prowadzących do witryny, ma ona znaczący wpływ na pozycje serwisu w rezultatach wyszukiwania. Ekspert odpowiada również za regularne monitorowanie strony i analizę statystyk. Dzięki temu jest w stanie dostosowywać strategię SEO do zmieniających się algorytmów wyszukiwarek.
Jeżeli potrzebujesz wsparcia specjalistów od tworzenia stron internetowych w Lublinie, sprawdź ofertę agencji IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe. Znajdziesz w niej wszystkich wymienionych ekspertów, których współpraca pozwoli na stworzenie estetycznej i funkcjonalnej witryny, dopasowanej do oczekiwań użytkowników i wymogów algorytmów.
Artykuł sponsorowany